نوشته شده توسط : امیررضا

 

علیرغم وجود قوانین سفت و سخت و تلاش‌های سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای تلفن همراه، باندهای کلاهبرداری کماکان به فعالیت خود برای سرقت و فریب دادن افراد ادامه می‌دهند و همواره صدها نفر را در دام انداخته و با ترغیب آن‌ها به خریدن سیم‌کارت‌های جعلی، به هدف سودجویانه خود می‌رسند. این باندها شیوه‌های متفاوتی را برای فریب افراد به کار می‌گیرند، اما رایج‌ترین آن، تماس با کاربران سیم‌کارت اپراتورهای مختلف و ادعای دادن سیم‌کارت‌های ویژه می‌باشد. این سیم‌کارت ویژه دارای شماره خط اصلی کاربران، پیش شماره متفاوت و همراه با مزایا و امکانات متنوع، مانند اینترنت پرسرعت، تعرفه‌های کم و ... ، معرفی می‌شود. بدین ترتیب، فرد سیم‌کارت ویژه را با هزینه بسیار بالاتر از معمول خریداری می‌کند و سپس متوجه می‌شود نه تنها شامل هیچ‌کدام از مزایا نمی‌گردد، بلکه شماره آن با شماره اصلی سیم‌کارت اولیه خود نیز مطابقت ندارد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ یکی از باندهای کلاهبرداری فروش سیم‌کارت به کمک پلیس آگاهی تهران شناسایی شده و اعضای آن دستگیر شده‌اند. علاوه بر این که مدیرکل ارتباطات همراه اول به دریافت صحیح اطلاعات تنها از طریق وب‌سایت رسمی همراه اول تاکید نموده است، بارها یادآور شده است که تنها شماره 9990 برای اقدام به ارتقاء سیم‌کارت به نسل چهار معتبر می‌باشد. با این وجود، عده‌ای بسیاری از نکات امنیتی را در نظر نگرفته و به آسانی در دام افراد سودجو می‌افتند. سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات، در یک نشست خبری جزئیات بیشتری را درباره این خبر اعلام نمود: با انجام پیگیری‌های لازم به دنبال شکایات متعدد کاربران همراه اول، با کمک پلیس آگاهی اقدام به دستگیری باندهای کلاهبرداری کرده و موفق به مختل نمودن فعالیت‌های یکی از این باندها شدیم. بر اساس گزارشات دریافت شده از سوی کاربرانی که هدف این گونه کلاهبرداری‌ها قرار گرفته بودند، این افراد با ادعای همکاری با اپراتور همراه اول، قصد فروش سیم‌کارت های این اپراتور را با وعده‌ دروغین مزایای متنوع، مانند اینترنت رایگان و پرسرعت داشتند.

 

مدیر کل ارتباطات همراه اول با اشاره به اقدامات امنیتی و اعمال پیگیری‌های لازم در جهت کاهش این‌گونه کلاهبرداری‌ها و جرائم، کاربران سیم‌کارت‌ همراه اول را به برخورداری از فضای امن بیشتر امیدوار ساخت. او همچنین راه‌های دسترسی به خدمات و محصولات همراه اول را شبکه فروش حضوری و غیرحضوری این اپراتور معرفی کرد. بنابراین افراد می‌توانند با مراجعه به آن‌ها، از خدمات و محصولات با اطمینان خاطر بیشتر و همچنین با قیمت مصوب برخوردار شوند.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم‌ کارت رندباز 










:: برچسب‌ها: سیم کارت , خرید سیم کارت , فروش سیم کارت , همراه اول , خرید سیم کارت همراه اول , کلاهبرداری , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

با وجود قیمت‌های پایین در بازار موبایل ایران، برخلاف پیش بینی‌های صورت گرفته فروش زیادی در دستگاه‌های موبایل حاصل نشده و بازار موبایل همچنان خالی از متقاضیان خرید گوشی‌ همراه می‌باشند. با پرس‌وجو از فعالان بازار موبایل می‌توان دلیل این امر را درنگ خریداران برای ارزان‌تر شدن قیمت‌ها و مقاومت فروشندگان موبایل در برابر فروش گوشی‌های ارزان‌قیمت بیان کرد. به نقل از یکی از این فعالان؛ گوشی‌های رده پایین کاهش 500 هزار تومانی، گوشی‌های میان‌رده یک و نیم الی 2 میلیون تومان و گوشی‌های گران‌قیمت‌ کاهش 10 الی 12 میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند. ظاهراً تغییرات به‌وجود آمده پس از ماه‌ها گرانی و نوسانات قیمت، بازار موبایل ایران را با کاهش 20 درصدی قیمت تلفن‌های همراه غافلگیر کرده و احتمال می‌رود در صورت عدم مدیریت و سازماندهی لازم در رسیدگی به این تغییرات، بازار همچنان در رکود به سر ببرد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ بازار موبایل ایران شاهد افت 20 درصدی قیمت تلفن همراه بوده و این دستگاه‌ها با پائین‌ترین قیمت نسبت به 6 ماه گذشته به فروش رفته‌اند. با توجه به شرایط پیش آمده پیش بینی می‌شود که این افت قیمت ادامه داشته باشد و دلایل متعددی را می‌توان برای آن در نظر گرفت. در پی تخصیص ارز به واردات گوشی موبایل توسط بانک مرکزی، کاهش قیمت دستگاه‌ها دور از انتظار نبود. همچنین، در سه ماه آغازین سال میلادی با ورود مدل‌ها و برندهای جدید به کشور، بسیاری از مراکز فروش گوشی تلفن همراه در ایران، سعی در عرضه محصولات موجود در انبار را داشته و آن‌ها را به قیمت‌های پائین‌تری می‌فروشند. از طرفی دیگر با آمدن سال جدید میلادی شرکت‌های تولید کننده گوشی‌ هوشمند در سراسر جهان، برای عرضه مدل‌های جدید خود، قیمت مدل‌های سابق را کاهش می‌دهند؛ بنابراین می‌توان آثار کاهش قیمت جهانی موبایل بر بازار ایران را از دلایل دیگر افت قیمت گوشی‌های تلفن همراه در کشور عنوان نمود.

با توجه به اوضاع سیاسی ایران و ایالات متحده آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری ، انتظار می‌رود کاهش فشار تحریم‌ها ورود و فعالیت رسمی بسیاری از برندهای گوشی‌ موبایل جهان را در پی داشته باشد و قیمت دلار نسبت به ریال کاهش بیشتری پیدا کند.

 








:: برچسب‌ها: گوشی موبایل , خرید گوشی , فروش گوشی , تلفن همراه , افت قیمت گوشی , افت قیمت تلفن همراه ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

 

کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله توییتر به شدت به این بیانیه واتساپ مبنی بر در دسترس قرار دادن داده‌های شخصی کاربران برای فیسبوک، واکنش نشان داده و به فاش شدن اطلاعات شخصی خود نظیر حساب کاربری، داده‌ها و اطلاعات مالی، جزئیات گوشی، نام پروفایل و آدرس‌های IP اعتراض نموده‌اند و به نظرمی‌رسد حرف واتساپ مبنی بر منتشر نشدن محتوای چت‌ها تاثیری در کاهش خشم آن‌ها نداشته است.

ممکن است با خود بگویید که قصد فیسبوک از جمع آوری این اطلاعات از کاربران چیست و چه سودی از این داده‌ها نصیبش می‌شود؟

به گزارش از Privacy International، سازمانی که در زمینه حقوق دیجیتال فعالیت می‌کند، فیسبوک به احتمال زیاد به دنبال دسترسی به شماره‌هایموبایل کاربران است تا بتواند از آن‌ در راستای اهداف تبلیغاتی خود بهره ببرد. نیام سوئینی، مدیر واحد سیاست‌گذاریِ  واتساپ، چند اهداف این برنامه جدید را بهبود نحوه‌ ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان خود در معرفی می‌کند.

 

 واتساپ در سال 2014 به ارزش 12 میلیارد دلار به شرکت فیسبوک فروخته شد و به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام رسان در 180 کشور مورد استفاده قرار گرفت. دو سال بعد از آن، این اپلیکیشن سیاست جدیدی را پیش گرفت.

 

به نقل از پایگاه خبریرندباز؛ سیاست‌های  واتساپ درباره حریم خصوصی، دلیلی است برای دانلود میلیونی تلگرام و سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان، از جمله سیگنال. براساس بیانیه‌ای از سوی واتساپ کاربران موظف‌اند تا  تا تاریخ 8 فوریه سال 2021 (20 بهمن 99)با قوانین و سیاست‌های جدید این برنامه موافقت نمایند، در غیر این صورت قادر به ادامه استفاده از اپلیکیشن واتساپ نمی‌باشند.موضوعی که نگرانی کاربران را برانگیخته است، این است که هفته گذشته واتساپ عملا فاش کردن اطلاعات شخصی کاربران به فیسبوک را اعلام نموده و به نوعی آن‌ها را مجبور به موافقت با این قوانین کرده است.

 

در این روزها سخن از سایر اپلیکیشن پیام رسان به میان آورده می‌شود که از میان آن می‌توان به اپلیکیشن مورد تایید ایلان ماسک، مدیر شرکت تسلا و اسپیس ایکس، اشاره کرد. ایلان ماسک که به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود، در پستی در توئیتر به سادگی و در طی یک جمله نوشت: "از سیگنال استفاده کنید". سیگنال یک اپلیکیشن پیام رسان است که امنیت بسیار بیشتری را نسبت به واتس آپ برای کاربران خود فراهم می‌نماید و هیچ‌گونه وابستگی به فیسبوک ندارد. سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption)، چت‌های خصوصی، گروهی، تماس صوتی و ویدئویی از قابلیت‌های هستند که سیگنال به کاربران خود ارائه می‌دهد. از همه مهم‌تر افراد مجبور به پرداخت هزینه برای استفاده از این اپلیکیشن نمی‌باشند و به طور رایگان در پلی استور و اپ استور در دسترس همگان قرار گرفته است.

راه‌اندازی و استفاده از سیگنال بسیار راحت بوده و کاربران می‌توانند از آن بر روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS و همچنین سیستم عامل ویندوز و مک استفاده کنند.

 

زمانی که اپلیکیشن تلگرام از دسترس کاربران ایرانی خارج شد، درصدی از کاربران تلگرام به سمت استفاده از واتساپ رفته و از آن برای مکالمه‌های روزانه و یا فرستادن پیام‌های فوری استفاده نمودند، با این حال بسیاری از کسب‌وکارها همچنان از کانال‌های تلگرامی برای فروش محصولات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی بهره می‌برند و این اپلیکیشن هنوز محبوبیت خود را بین کاربران ایرانی حفظ کرده است. اپلیکیشن واتساپ با حدود دو میلیارد کاربر در سراسر جهان، اکنون سیاستی را پیش گرفته است که ظاهرا به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیامده و محبوبیت این اپلیکیشن را نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا کاهش داده است. واتساپ در اعلامیه‌ای خبر از انتقال و تحویل داده‌های کاربران به فیسبوک داده و به نوعی حریم خصوصی کاربران را زیر پا گذاشته است.






منبع: بلاگ رندباز 



:: برچسب‌ها: سیگنال , تلگرام , اپلیکیشن پیام رسان , واتس اپ , حریم خصوصی کاربران , امنیت اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

در پی انجام اقداماتی توسط اداره گمرک، از ابتدای دی ماه، رجیستری و ثبت گوشی‌های موبایل به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد. این تصمیم بر اساس خواسته ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر جلوگیری از شیوع ویروس و ریشه کن کردن این بیماری در کشور، اتخاذ شده است، و توصیه شد با جایگزین کردن فرایند ثبت دستگاه به صورت غیرحضوری و الکترونیکی، قدمی برای حفظ سلامتی هم‌وطنانمان برداشته شود.

 

 

 

طرح رجیستری موبایل برای اولین بار در سال 85 به منظور جلوگیری از وارد شدن گوشی‌های موبایل به کشور ایجاد شد. اما این طرح چندان موفق نبوده و پس از حدود یک سال برداشته شد. سپس در سال 94 این طرح مجددا بر روی کار آمده و دو سال بعد فاز اول آن به طور رسمی اجرا شد. بدین صورت، تلفن‌های همراهی که بدون رجیستر شدن و به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، پس از 30 روز به طور کامل از دسترس خارج شده و دیگر قابل استفاده نمی‌باشند. از ابتدای پاییز 96، مدل‌های مختلف گوشی به تدریج وارد این طرح رجیستری یا همان شناسه‌دار کردن گوشی‌های موبایل شدند. اولین مدل گوشی موبایلی که این طرح برای آن اجرایی شد، گوشی آیفون بود. پس از آن به ترتیب گوشی‌های موبایل هواوی، ال جی، بلک بری، نوکیا، موتورولا، سونی و در نهایت سامسونگ مشمول طرح شناسه‌دار کردن تلفن‌های همراه گردیدند.

 

 

 

حال اگر شما در خارج از کشور گوشی موبایلی خریداری کنید، آیا پس از بازگشت به ایران می‌توانید بدون رجیستر کردن از این تلفن همراه برای برقراری تماس و یا ارسال پیامک استفاده کنید؟ خیر! تمامی گوشی‌های موبایلی که در طرح رجیستری تلفن همراه وارد شده‌اند، مستلزم این هستند که با مراجعه به گمرک و پرداخت عوارض دستگاه به صورت حضوری، به ثبت کردن تلفن همراه خود اقدام نمایند. در غیر این صورت، قادر به استفاده از تلفن همراه خود بیشتر از 30 روز نمی‌باشند.

 

 

 

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی ایران، در ادامه توضیح داد که به دلیل خرید و فروش‌های حق رجیستری در مبادی وردوی کشور، فرایند ثبت گوشی ‌موبایل در کمتر از یک دقیقه توسط بارکدخوان انجام خواهد شد. به این صورت که اظهارنامه‌هایی در بین مسافران هواپیما توزیع شده و مسافران مستلزم کامل کردن آن‌ تا قبل از تحویل گذرنامه و یا در سالن گمرک هستند. در این اظهارنامه اطلاعاتی مانند مشخصات گوشی ‌موبایل از جمله کد IMEI درج می‌شود.

 

 

 

او در ادامه فرایند رجیستری تلفن‌های همراه را بدین شکل شرح داد: " ارزیاب گمرک، دستگاه را رویت کرده و علاوه بر کد IMEI، بارکد پاسپورت نیز توسط بارکدخوان در سیستم ثبت می‌شود. پس از اینکه مشخصات گوشی و همچنین احراز مسافر در مبادی ورودی ثبت شد، فرد می‌تواند در مدت زمان یک ماه، باقی فرایند رجیستری دستگاه را که شامل پرداخت حقوق و عوارض گمرکی می‌شود به صورت غیرحضوری، انجام دهد."

 

 

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، عنوان کرد : "این دغدغه‌های رجیستری کردن تلفن‌های همراه مسافری اغلب درمورد آیفون 12 می‌باشد و گوشی‌های موبایل دیگر به صورت مسافری وارد کشور نمی‌شوند. امید است که در آینده‌ای نزدیک، این مدل گوشی به کشور وارد شده و دیگر دغدغه‌ای بابت رجیستری کردن گوشی‌های آیفون وجود نداشته باشد. بنابراین مردم بتوانند گوشی‌های آیفون را به راحتی و با قیمت مناسب خریداری کنند."

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


:: برچسب‌ها: گوشی موبایل , رندباز , شناسه گوشی موبایل , رجیستری , رجیستری موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

به گفته یکی از واردکننده‌های گوشی‌های موبایل در ایران؛ شرکت‌های واردکننده برای واردات و فروش گوشی‌هایی با برند جدید و نوپا، احتیاج به سرمایه فراوان داشته و برای تبلیغ آن نیز لازم است هزینه‌های زیادی صرف کنند؛ مثلا ورود برندهایی مانند شیائومی و هواوی که چندین سال قبل در ایران شناخته شده نبودند، به واسطه حمایت و پشتیبانی دو اپراتور سراسری ایران، یعنی ایرانسل و همراه اول، حاصل گردیده است. به طوریکه حمایت ایرانسل از واردات برند هواوی باعث شده بود این گوشی موبایل با سیم کارت ایرانسل به فروش برسد.

 

 

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ گوشی‌های ریلمی، اوپو و ویوو با وجود این که توانسته‌اند سهم چند درصدی از بازار جهان را از آن خود کنند، اما هنوز به کشور ایران وارد نشده و مردم ایران شناخت چندانی از آن‌ها ندارند. برندهای شیائومی، اوپو و ویوو در چند سال اخیر توانسته‌اند حدودا دو درصد از بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص دهند، با این حال نتوانسته‌اند جای زیادی در میان مردم ایران باز کنند. البته شیائومی از ابتدای سال 2020 سهم بیشتری از بازار موبایل جهانی را از آن خود کرده و توانسته است از لحاظ فروش جزو پنج برند برتر در ۵۴ کشور، و برترین فروشنده‌ی تلفن‌های همراه هوشمند در ۱۰ کشور به حساب آید.

 

 

 

عدم تطابق بازار گوشی های موبایل ایران با بازار جهانی، در تعداد و نوع گوشی‌های وارد شده به این کشور مشهود است. به عنوان مثال، نوکیا و موتورولا که اکنون سهم بسیار محدودی را در بازار جهانی دارند، همچنان به ایران وارد شده و مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. اما دلیل نبود گوشی های اوپو، ویو و ریلمی که همه آن‌ها زیر مجموعه کمپانی چینی BBK Electronics می‌باشند، در ایران چیست؟ چه عاملی باعث می‌شود که این سه برند تلفن همراه، در مقایسه با برند هم وطن خود، یعنی هواوی، راهی به بازار موبایل ایران نیافته‌ باشند؟

 

 

 

طبق نمودار منتشر شده در وب‌سایت کانترپوینت از سهم جهانی برندهای گوشی در بازه زمانی حدودی 2018 تا 2020، گوشی‌های چینی اوپو، ویوو و ریلمی هر کدام با سهم حداقل 5 درصدی در بازار جهانی در این نمودار خودنمایی می‌کنند و این نشان دهنده آن است که این برندها دیگر در دسته‌بندی گوشی‌های متفرقه جایی ندارند. به طور کلی هر پنج برند چینی تلفن‌های همراه یعنی شیائومی، هواوی، اوپو، ویوو و ریلمی حدود 50 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده و در خارج از خاک چین به فروش می‌رسند. حتی برخی از برندهای موبایل چینی، موفق به کسب محبوبیت بیشتری در کشورهای خارجی نسبت به داخل چین شده‌اند. به طور مثال برند شیائومی در چین قیمتی بالاتر از اوپو، ویوو و وان پلاس داشته بنابراین کمتر از سه برند ذکر شده توسط چینی‌ها خریداری می‌شود، این در حالی است که تعدادی از گوشی های موبایل شیائومی حتی در خاورمیانه نیز وارد شده و به فروش رسیده است. برند ریلمی در هند نیز فروش خوبی را از آن خود نموده است.

 

 

به نظر می‌آید که عدم وارد شدن گوشی‌های موبایل اوپو، ویوو و ریلمی به کشور، به خاطر عدم اعتماد مردم ایران به محصولاتی است که از چین وارد می‌شوند. برخی کارشناسان این حوزه نظرات قاطع‌تر و معتبرتری درباره این امر داده‌اند. مهدی بوذری، مدیر روابط عمومی مدیا پردازش که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های واردکننده‌ لوازم دیجیتال به ایران می‌باشد، دلیل اصلی این واقعیت را عدم تمایل شرکت‌های واردکننده ایرانی به وارد کردن برندهای جدید خواند، چرا که این برندها در بین ایرانیان شهرت کمتری دارند و مردم به راحتی نمی‌توانند به آن‌ها اعتماد کرده و هزینه زیادی را صرف خرید این گوشی‌های چینی کنند. او اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ واردکننده گوشی‌های موبایل حاضر نیستند ریسک خریداری و واردات گوشی‌های کمتر شناخته شده را بپذیرند و برای آن سرمایه ‌گذاری کنند؛ زیرا این شرکت‌ها از سود و فروش خود در برندهای قدیمی و معروف‌ اطمینان بیشتری دارند. هر چند که وارد شدن شیائومی به ایران می‌تواند راه را برای ورود برندهای اوپو، ویوو و ریلمی هموار سازد.

 

 

 

از آنجایی که شرکت‌های سازنده گوشی‌های چینی ممکن است تحت تاثیر تحریم‌ها، نتوانند در ایران حضور رسمی داشته باشند، شرکت‌های وارد کننده نیز ریسک وارد کردن گوشی‌های چینی را نخواهند پذیرفت. اما با از بین رفتن تحریم‌ها در ایران، در آینده شاهد واردات و حضور گسترده گوشی‌های اوپو، ویوو و ریلمی خواهیم بود.

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: اوپو , ریلمی , ویوو , شیائومی , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

راه اندازی سومین سایت 5G به فاصله بیش از یک ماه، در 21 آبان 99 در دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌ مدرس انجام پذیرفت. دو سایت دیگر در داخل ساختمان قرار دارند، بنابراین سایت سوم 5G اولین سایتی است که در فضای باز و خارج از ساختمان راه اندازی شده است. با تاسیس این سایت، کاربرانی که سیم کارت ایرانسل دارند، درصورتی که گوشی موبایل آن‌ها از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی کند، می‌توانند به این سایت متصل شده و از اینترنت پرسرعت بهره ببرند.

 

 

 

ایرانسل همواره، و از زمان روی کار آمدن خود تا به کنون ثابت کرده که از نیازهای کاربران خود باخبر بوده و در جهت رفع این نیازها، اقداماتی را انجام داده است. ایرانسل که اپراتوری سراسری و محبوب در بین مردم کشور است برای اولین بار در ماه مرداد سال جاری در ساختمان مرکزی ایرانسل با حضور خبرنگاران، موفق شد با دست‌یابی به سرعت 1.5 گیگابایت بر ثانیه رکورد پرسرعت‌ترین اینترنت کشور را بشکند. این دست آورد از مهم‌ترین موفقیت‌هایی است که ایرانسل می‌تواند تا مدت‌ها به آن افتخار کند. چرا که با این کار توانسته است اولین جایگاه را در بین اپراتورهای کشور برای ارائه بالاترین سرعت اینترنت کسب کند.

 

 

 

به نقل از پایگاه خبرگزای رندباز؛ ایرانسل در تاریخ سوم دی ماه سال 1399، بار دیگر موفق به ثبت رکورد پرسرعت‌ترین اینترنت کشور در شبکه 5G، با سرعت دو و نیم گیگابایت بر ثانیه، گردید. بیژن عباسی آرند، مدیر عامل شرکت ایرانسل، در صفحه اینستاگرام خود این موفقیت ایرانسل را اعلام نمود.

 

 

 

به طور کلی مرداد ماه سال 99 ماهی پر از موفقیت و دست آورد برای این اپراتور محبوب و پیشرو به حساب می آید. اولین رویداد در اولین روز مرداد انجام گردید، که شامل راه اندازی فناوری نسل پنجم تلفن‌های ‌همراه بود. ایرانسل در روزهای بعد سه سایت 5G خود را راه اندازی و برای بهره برداری آماده کرد. اولین سایت در همان روز اول مرداد راه اندازی شد و در هفتم مرداد، کاربران قادر به استفاده از دومین سایت نسل پنجم تلفن های همراه شدند.

 

 

 

ایرانسل تاکنون موفقیت‌ها و رویدادهای مهمی را برای خود رقم زده و همواره تلاش می‌کند تا بتواند بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به کاربران خود ارائه دهد. ایرانسل از این دست آورد، یعنی توسعۀ فناوری نسل پنجم شبکه، بهره برده و از آن به عنوان اساس اقتصاد دیجیتال یاد می کند. همچنین در نظر دارد تا در آینده، سایت‌های جدید بیشتری از نسل پنجم تلفن های همراه در نقاط دیگر تهران و نیز سایر شهرهای کشور راه ‌اندازی نماید.

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: ایرانسل , اینترنت , اینترنت نسل پنجم , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

به گفته موسسه Counter point شیائومی با فروش گوشی‌های موبایل Mi10 و Mi note 10 در سه ماهه آغازین 2020 بین پنج برند اصلی پرفروش قرار گرفته، اما تنها 2 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی و کاهش فروش این شرکت پیش بینی می‌شود سهم شیائومی در بازار بزرگ‌تر شود.

 

 

 

شرکت شیائومی در آوریل سال 2010 مصادف با سال 1389 تأسیس شد. این شرکت بر روی ساخت گوشی‌های باکیفیت و ارزان تمرکز کرد و به دلیل انتخاب رویکرد مناسب، در بازار امروزه یکی از توانمندترین شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات به شمار می‌رود. هوآوی که به دنبال نزدیک شدن به رقیب خود، سامسونگ بود، در میزان فروش گوشی از اپل پیشی گرفته و حتی در سه ماهه دوم امسال توانست برای اولین بار از سامسونگ نیز پیشی بگیرد. اما این شرکت با محدودیت‌های فلج کننده آمریکا تحریم شده و فروش آن رفته رفته با کاهش مواجه شد. این تحریم ها باعث شد که عرصه برای فعالیت برندهای دیگر باز شود و به نظر می‌رسد که شیائومی از این فرصت به خوبی استفاده کرده است.

 

 

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ با توجه به گزارش مالی شیائومی، ارسال محموله‌های این شرکت نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش پیدا کرده است. شیائومی با ورود به بازار موبایل، رقابتی سخت را با شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و اپل آغاز کرده، اما با توجه به اینکه گلکسی S20 ، آیفون 12 و آیفون 12 مینی در آمریکا و اروپا شناحته شده هستند و قیمت مناسبی دارند، شیائومی برای رقابت و جلب توجه باید تلاش زیادی بکند.

 

 

 

سیاست‌های بایدن در قبال توانایی شیائومی در دستیابی به جایگاه دوم پرفروش‌ترین‌ها تاثیر به سزایی دارد. همچنین باید در نظر داشت که بازگشت سرویس‌های گوگل برای هوآوی یک امتیاز بزرگ به نفع این شرکت است و شیائومی در سال پیش‌رو نه تنها باید با هوآوی و سامسونگ، بلکه با ویوو و ریلمی نیز مقابله کند. البته باید در نظر داشت که هر سه برند به تازگی در اروپا شروع به فعالیت کرده‌اند.

 

 

 

 شیائومی در سال گذشته حدود 1.14 میلیارد دلار صرف تحقیقات و توسعه کرده که در مقابل رقم 15 میلیارد دلاری هوآوی ناچیز است، اما به هر حال پیش‌بینی می شود شیائومی توسط ارائه قابلیت‌هایی از جمله شارژ سریع، دوربین سلفی داخل نمایشگر، و فن‌آوری بی‌سیم رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ها را به خود اختصاص دهد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: شیائومی , هواوی , گوشی موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

دومین مدل مفهومی وان پلاس به توانایی‌هایی غیرمنتظره نظیر تغییر رنگ پنل پشتی و همچنین سیستم رادار امواج میلی متری مجهز است. گوشی وان پلاس 8T Concept تنها برای نمایش انواع فناوری‌های وان پلاس بوده و به تولید انبوه نخواهد رسید، ولی احتمالا وان پلاس بخواهد از چنین قابلیت هایی در گوشی‌های بعدی خود بهره ببرد.

 

 

 

کمتر از یک دهه از شروع به کار یکی از موفق‌ترین برندهای گوشی موبایل چین، وان پلاس، می‌گذرد. این کمپانی تازه‌کار در همین مدت کم طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا برای خود دست و پا کرده است. اگر طرفدار و پیگیر گوشی‌های وان پلاس باشید، حتما تا به حال مدل 8T Concept را مشاهده و یا نام آن را شنیده‌اید. تفاوتی که این گوشی موبایل با مدل 8T دارد، این است که فناوری‌های خاصی را که وان پلاس مدتی است برای تولید آن‌ها تلاش کرده است، به مخاطبان نشان دهد. بنابراین این مدل مفهومی وان پلاس 8T ، تولید نشده و بیشتر جنبه نمایشی دارد. آن طور که پیداست، وان پلاس 8T Concept توسط یکی از زیر مجموعه‌های وان پلاس که OnePlus Gaudiنام دارد طراحی شده است. 39 طراح از شنزن و تایپه و نیویورک و هند در این تیم مشغول به کار هستند.

 

 

 

اولین نکته‌ای که درباره فناوری این گوشی موبایل وجود دارد، تغییر رنگ صفحه قرار گرفته در زیر پنل پشتی این گوشی موبایل می‌باشد. بدین طریق که اکسید فلز موجود در این صفحه در برابر ولتاژهای متفاوت، واکنش نشان داده و بر اثر تغییر حالت والانس یون‌های فلزی، رنگ‌های متفاوتی به نمایش در می‌آیند. در این مدل گوشی طراحی پنل پشتی بین رنگ نقره‌ای و آبی تیره تغییر می‌کند. بر اساس گفته شرکت وان پلاس، این تغییر رنگ در اعلام نوتیفیکیشن‌ها می‌تواند بسیار کاربردی و مفید واقع شود.

 

 

 

دومین مورد گوشی وان پلاس 8T Concept که قابلیت شگفت انگیزی به آن داده است، بکارگیری سیستم راداری امواج میلی متری بوده که می‌تواند در سطح میلی متری امواج الکترومغناطیسی را دریافت کرده، انتقال داده و اشیاء را شناسایی کند. تمامی این کارها در هر شرایط نوری انجام پذیر می‌باشند. با این فناوری دوربین گوشی موبایل قادر به تشخیص ژست و حالت بدن بوده و فعالیت‌های گوشی از طریق تغییر حالت بدن فرد امکان‌پذیر خواهند بود. به عنوان مثال هنگامی که تلفن همراهتان زنگ می‌خورد، می‌توانید تنها با تکان دادن دستتان تماس را پاسخ دهید. اما این رادار امواج میلی متری کاربرد دیگری نیز دارد، در اپلیکیشنی که این گوشی تدارک دیده است، از رادار امواج میلی متری برای تشخیص حرکت قفسه سینه افراد هنگامی که نفس می‌کشند استفاده می‌شود تا بتواند تعداد نفس‌های افراد را در یک بازه زمانی معین نشان دهد.

 

 

 

همان طور که پیشتر گفته شد، گوشی وان پلاس 8T Concept تنها برای نمایش انواع فناوری‌های وان پلاس بوده و به تولید انبوه نخواهد رسید. اما احتمال می‌رود که این شرکت قصد داشته باشد تا از این فناوری‌ها، اما با اشکال و انواع متفاوت در سایر مدل‌های گوشی موبایل بهره ببرد.

 

 

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: وان پلاس , مدل مفهومی , گوشی موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل برای آسان کردن فرایند انتقال اعتبار از سیم کارتی به سیم کارت دیگر، روش‌هایی را ارائه داده‌اند که در ادامه به هر کدام از این روش‌های انتقال اعتبار می پردازیم. کاربران اپراتورهای ایرانسل و رایتل می‌توانند بین دو سیم کارت اعتباری اعتبار خود را انتقال دهند، ولی برای کاربران اپراتور همراه اول این انتقال اعتبار می‌تواند بین دو سیم کارت اعتباری، یا از دائمی به اعتباری باشد.

 

 

 

ایرانسل

اپراتور ایرانسل راه‌های متفاوتی را جهت انتقال اعتبار برای کاربران فراهم نموده است تا مشترکان بتوانند اعتبار خود را برای مشترکان دیگر ایرانسل انتقال داده و یا از آن‌ها اعتبار بگیرند. لازم به ذکر است که با هر اقدام، 50 تومان از اعتبار فرد انتقال دهنده کسر می‌شود.

 

اپلیکیشن ایرانسل من: در انتهای صفحه اصلی این برنامه، در بین خدمات ایرانسل، گزینه "شارژ برای دیگران" را انتخاب نمایید تا به سرویس خط به خط هدایت شوید. بر روی گزینه درخواست شارژ کلیک کرده و سپس شماره و مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید.

 

کد دستوری: با شماره گیری # ۱*۱۴۲* شماره مخاطبی که قصد انتقال شارژ برای او را دارید وارد نمایید. پس از تعیین مبلغ، رمز 4 رقمی را وارد کنید. اگر قبلا این رمز را تعیین نکرده و یا آن را فراموش کرده‌اید، با کد *۱۴۲* می‌توانید این رمز را تعیین یا بازیابی نمایید. در صورتی که قصد ارسال درخواست انتقال اعتبار برای کسی را داشته باشید، می‌توانید با کد *۱۴۲* و انجام مراحل وارد کردن شماره و مبلغ مورد نظر، درخواستتان را ارسال کنید.

 

پیامک: پیامکی که حاوی اطلاعات شماره مشترکی که قصد انتقال شارژ برای او را دارید، مبلغ و رمز چهار رقمی را به شماره 1112 ارسال نمایید. توجه داشته باشید که تمامی این اطلاعات را به ترتیب یعنی اول شماره مورد نظر، مبلغ (به ریال) و رمز چهار رقمی که در بین هر کدام ":" می باشد، وارد کنید.

نمونه: 9387654321:40000:4321

 

 

 

همراه اول

همراه اول نیز با ایجاد راه‌هایی برای انتقال شارژ از سیم کارت‌های اعتباری به اعتباری و همچنین دائمی به اعتباری، امر انتقال شارژ را برای مخاطبین خود آسان کرده است. نکته قابل توجه این است که برای انتقال اعتبار در اپراتور همراه اول نیاز به هیچ گونه رمزی ندارید. مقدار اعتبار انتقال داده شده، باید ضریبی از 10.000 ریال بوده و بین 10.000 تا 100.000 ریال باشد. سقف انتقال از سیم کارت دائمی به اعتباری نیز هر ماه 500.000 ریال می‌باشد.

 

سامانه همراه من: در قسمت صورت حساب، گزینه انتقال اعتبار را انتخاب نموده و باقی مراحل را به ترتیب انجام دهید.

 

کد دستوری: کد دستوری *10*141# را شماره گیری کرده و سپس شماره و مبلغ مورد نظر را وارد نمایید.

 

پیامک: شماره شخصی را که می‌خواهید برای او اعتبار بفرستید در یک پیامک وارد نموده سپس با قرار دادن "*"، مبلغ مورد نظر را نوشته و به شماره 8911 ارسال کنید. سپس پیامکی برایتان ارسال می شود تا شماره و مبلغ ارسال شده را با ارسال عدد 1 تائید نمایید.

 

 

 

رایتل

مشترکین رایتل ابتدا باید با شماره گیری #133* سرویس انتقال شارژ را فعال کرده و یک رمز چهار رقمی برای خود انتخاب کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در تعیین رمز چهار رقمی نباید از اعداد یکسان و متوالی استفاده نمود. حداقل میزان اعتبار انتقال داده شده 10.000 و حداکثر 100.000 ریال می باشد. هزینه کسر شده در هر انتقال اعتبار رایتل نیز 500 ریال است.

 

 

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: همراه اول , ایرانسل , رایتل , انتقال اعتبار , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل، محمدعلی مقدم، در روز مراسم اظهار داشت که با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و انجام شدن بسیاری از کارها به صورت دورکاری، بخش ارتباط با مشتریان ایرانسل سخت‌ترین روزهای کاری خود را سپری کرده و تلاش می‌کند تا مانند سابق، کیفیت پاسخگویی به نیاز مشترکان حفظ کرده و رضایت ایشان را به دست آورد.

 

 

 

اپراتورهای سراسری مانند ایرانسل، همراه اول و رایتل همواره در تلاش برای کسب رضایت هر چه بیشتر کاربران بوده و در این مورد با هم به رقابت می‌پردازند. تلاش ذکر شده شامل ارائه خدمات، انواع تخفیف‌ها، پیشنهادات ویژه و ... می‌باشد. به طور مثال، برای مناسبت‌های مهم، این اپراتورها طرح‌های جذاب و کاربردی را به کاربران عرضه کرده و جوایز نفیسی را برای شرکت کنندگان این طرح‌ها در نظر می‌گیرند.

 

 

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اپراتور ایرانسل طی روزهای 25 و 26 آذرماه موفق شد با کسب رضایت بیش از 90 درصد کاربران "تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان" و همچنین "لوح زرین رضایتمندی مشتری" را از آن خود کند. لازم به ذکر است که ایرانسل تنها اپراتور تلفن همراهی است که موفق به دریافت این لوح زرین شده است.

 

 

 

وزارت صمت که کوتاه شده سه عبارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معدن و بازرگانی تشکیل شده است. این وزارتخانه هر سال اقدام به برگزاری مراسم "روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان" کرده و فعالیت شرکت‌های مختلف را در زمینه‌ی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ارزیابی می‌کند. سال گذشته نوزدهمین دوره این مراسم به دلیل پاندمی ویروس کرونا به تاخیر افتاد و امسال در تاریخ 25 آذر، روز سه شنبه برگزار گردید. طی این مراسم تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان به اپراتور ایرانسل اهدا شد. ایرانسل در شش سال گذشته به واسطه رضایتمندی بیش از 90 درصد مخاطبان خود، این تندیس طلایی را از آن خود کرده است.

 

 

به نقل از مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم اهدای تندیس طلایی، درحالیکه روند طبیعی رشد مصرف اینترنت همراه در کشور 35 درصد می‌باشد، این روند در شبکه ایرانسل به 85 درصد افزایش یافته است. به همین جهت، اقداماتی مبنی بر افزایش ظرفیت شبکه، توسعه تجهیزات، ثبت سفارش و ... صورت گرفت. از سایر این اقدامات می‌توان به احداث جاده برای نصب سایت نسل چهار در مناطق کوهستانی نیز اشاره کرد. بنابراین هم اکنون بسیاری از روستاها تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار گرفته‌اند.

 

 

 

تنها یک روز پس از اهدای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، این اپراتور محبوب لوح زرین رضایتمندی مشتری را نیز از آن خود نمود. روز چهارشنبه، 26 آذر سال 99 دهمین دوره همایش سراسری "رضایتمندی مشتری با رویکرد جهش تولید" در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن تهران برگزار شد. در این مراسم با اشاره به این که ایرانسل همواره گام‌های مؤثری در جهت رضایتمندی مشتریان برداشته است، لوح زرین رضایتمندی مشتری به محمدعلی مقدم، معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل که به جانشینی دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل در مراسم حاضر شده بود، تقدیم گشت.

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: ایرانسل , سیم کارت , اپراتور دیجیتال , سیم کارت ایرانسل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

در مدت زمانی نزدیک به ۴ ماه، بانک مرکزی ارز واردات موبایل را تخصیص نمی‌کرد. یعنی ارز تنها به شرکت‌های کمی تخصیص داده می‌شد. این سیر نوسانی واردات گوشی در نهایت باعث شد که در ماه آبان تنها ۹۷۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شود و واردات گوشی‌های مسافری نیز به حداقل میزان خود برسد. در ماه شهریور بیشترین میزان فعال سازی گوشی (۱/۵۳ میلیون دستگاه) و در فروردین ماه کم‌ترین این میزان (۷۷۰ هزار دستگاه) را شاهد بودیم. همچنین بیشترین میزان فعال‌سازی گوشی مسافری در اردیبهشت سال 99 معادل کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه گزارش شده است.

 

 

 

هنگامی که در اتوبوس نشسته‌اید، به گوشی‌هایی که افراد حاضر در اتوبوس به دست دارند، نگاه کنید. چه گوشی های موبایلی بیشتر از سایر موبایل‌ها در دست افراد دیده می‌شود؟ چند نفر را می بینید که با گوشی سامسونگ خود سرگرم باشند؟

 

 

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ طی 12 ماه گذشته، بیش از 15 میلیون گوشی موبایل وارد کشور شده‌اند و در این میان برخی از برندهای موبایل سهم بیشتری را در بازار به خود اختصاص می‌دهند. این مسئله تا حد زیادی به میزان محبوبیت و قیمت تلفن‌های همراه وابسته می‌باشد. بیشترین گوشی‌هایی که وارد ایران شده‌اند شامل سامسونگ، شیائومی و نوکیا می‌شود. بدین صورت که در طی سال اخیر، از پاییز 98 تا 99، ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار دستگاه موبایل سامسونگ به کشور وارد شده و سهم این برند را در بازار ایران به 48 درصد رسانده است. در این میان، میزان فعال سازی گوشی‌های موبایل سامسونگ نیز ۴ میلیون و ۸۳۹ دستگاه گزارش شده است.

 

 

 

پس از سامسونگ برندهای شیائومی، نوکیا و هواوی به ترتیب 18، 15 و 10 درصد از بازار ایران را به خود اختصاص داده‌اند. حتما از خود می‌پرسید که گوشی‌های اپل که در طی چندین سال اخیر به کررات در دست افراد دیده شده است، چه سهمی در این بازار دارد؟ بر اساس نموداری که از سهم تعدادی واردات برندهای گوشی بازار ایران در ۱۲ ماه گذشته گزراش شده است، گوشی اپل تنها 4 درصد از این نمودار را اشغال می‌کند. اما قابل ذکر است که با وجود سهم اندک اپل در بازار ایران، این برند دارای سهم ارزش 18 درصد می باشد. بعد از اپل نیز گوشی آنر با سهم 2 درصد در نمودار نمایش داده می‌شود.

 

 

 

 آمار نشان می‌دهد که میزان سهم هر برند گوشی در بازار لزوما برابر با سهم فعال سازی آن‌ها نمی‌باشد. به عنوان مثال سهم فعال کردن گوشی‌های سامسونگ در 12 ماه گذشته در ایران، ۵۲ درصد بوده و سایر برندها مانند شیائومی و اپل به ترتیب ۱۹ و 5 درصد بوده و سهم فعال سازی نوکیا و هواوی هر دو 11 درصد گزارش شده است.

 

 

 

هر کدام از برندها چه سهمی را در ارزش بازار ایران دارند؟

 

 

همانطور که پیش‌تر گفته شد، اپل تنها 4 درصد از بازار ایران را به خود اختصاص می‌دهد. اما با این وجود، این برند دارای سهم 18 درصدی در ارزش بازار می‌باشد. بنابراین می‌توان این طور نتیجه‌گیری کرد که سهم ارزش بازار هر تلفن همراه، ارتباطی به تعداد وارد شده آن به کشور ندارد. به عنوان مثال، تعداد گوشی‌های اپل وارد شده به کشور (۵۳۷ هزار معادل 4 درصد از سهم بازار) بسیار کم‌تر از گوشی‌های نوکیا (۲ میلیون و ۲۸۱ هزار معادل 15 درصد از سهم بازار) می‌باشد. اما بر اساس آمار ذکر شده، سهم ارزش بازار برند اپل 18 درصد و برند نوکیا 2 درصد می‌باشد. در این نمودار این بار هم سامسونگ و شیائومی سهم بیشتری نسبت به اپل، به ترتیب 48 و 20 درصد، دارند. سهم هواوی در ارزش بازار ایران نیز 10 درصد گزارش شده است.

 

 

 

میزان واردات تلفن های همراه در ماه‌های سال اخیر چقدر بوده است؟

مجموع تمامی گوشی‌ های موبایلی که در 12 ماه گذشته وارد کشور شده اند، 15.16 میلیون می‌باشد که در این میان، تعداد واردات گوشی در دی ماه 98 به بیشترین تعداد خود (1.73میلیون) رسیده است. پس از آن بیشترین تعداد واردات گوشی موبایل 1.72 میلیون در تیر ماه 99 صورت گرفته است. تعداد گوشی‌های مسافری، یعنی آن‌هایی که مسافران از کشورهای خارجی به ایران آورده‌اند، نیز در ماه دی و تیر 200 هزار و 50 هزار بوده است. بیشترین میزان واردات گوشی‌های مسافری در ماه اردیبهشت سال 99 صورت گرفته است که تعداد آن به بیش از 200 هزار دستگاه می‌رسد. تعداد گوشی‌های وارد شده در فروردین ماه 99 کمتر از ۴۰۰ هزار است که دلیل آن تعطیلات سال نو می‌باشد.

 

با مشاهده آمار جهانی گزارش شده در باب گوشی های موبایل و مقایسه آن با آمار ایران می‌توان به نکاتی که در دادمه ذکر شده است پی برد:

 

 

 

در طی دو سال گذشته، سهم بازاری برند سامسونگ در هیچ کشوری به بیش از 22 درصد نرسیده است. این در حالی است که سامسونگ حدود یک دوم از سهم بازار موبایل ایران را دربردارد.

 

 

 

در میان برندهای گوشی، 7 عدد از آن‌ها 80 درصد از سهم بازار جهان را به خود اختصاص داده‌اند. اما در ایران تنها 5 برند گوشی حدود 97 درصد از این سهم را دربر می‌گیرند.

 

 

 

سامسونگ نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها نیز محبوبیت زیادی داشته و به میزان زیادی به کشورهای مختلف وارد می‌شود. اما برندهای دیگری مانند نوکیا، با این که در ایران در دست افراد بسیاری دیده می‌شود، اما دارای سهم چندانی در بازار موبایل جهان نمی‌باشد.

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: گوشی موبایل , تلفن همراه , تلفن هوشمند , برندهای موبایل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

شرکت اپل در راستای بهبود حریم شخصی کاربران خود، خبر از انتشار قابلیت جدیدی در اپلیکیشن‌های اپ استور می‌دهد. این قابلیت که به نام برچسب مواد غذایی شناخته می‌شود (به انگلیسی: Nutrition Labels)، برچسبی است که در اپ استور و مانند دیدگاه‌ها در کنار اطلاعات هر اپلیکیشن، قرار می‌گیرد.

 

 

 

در این برچسب هرگونه دسترسی اپلیکیشن به هر اطلاعاتی از گوشی موبایل به طور جامع و کامل قید شده است. دلیل نام گذاری این قابلیت نیز همین مسئله می‌باشد؛ چرا که در برچسب‌های روی بسته‌های مواد غذایی، تمام مواد غذایی بکار رفته مانند پروتئین، کربوهیدرات و ... به طور کامل درج می‌شود. اپل با این تشبیه، می‌کوشد تا ارزش و احترامی که برای حریم شخصی کاربران خود قائل است را نشان داده و مثل همیشه در جلب رضایت آن‌ها پیشرو باشد.

 

 

 

اپل با ارسال اعلامیه‌ای به برنامه سازان خود، آن‌ها را مستلزم به فراهم نمودن این اطلاعات دقیق کرده و با ارسال پرسشنامه‌ای به آنان، جویای اطلاعاتی مبنی بر جمع آوری دیتا توسط اپلیکیشن‌ها شده است. کسانی که این پرسشنامه‌ها را کامل نکرده‌اند، اجازه انتشار آپدیت جدید برای برنامه خود را نخواهند داشت. اپلیکیشن‌هایی که از قبل در اپ استور موجود بوده‌اند نیز، هنگام انتشار آپدیت‌های جدید، باید قید کنند که چه اطلاعاتی از کاربر گرفته شده و در کجا استفاده می‌شود. اپل حتی این برچسب امنیتی را حتی به برنامه‌های پیش فرض خود مانند دوربین و iMessage که در اپ استور موجود نمی‌باشند اضافه کرده است.

 

 

 

برچسب مواد غذایی اپلیکیشن‌های اپل چه مزایایی برای برنامه سازان دارد؟

بسیاری از کسانی که برنامه‌های گوشی موبایل می‌سازند، نیاز به دسترسی به اطلاعات محدودی از تلفن همراه کاربران، آن هم به جهت عملکرد درست اپلیکیشن دارند. اما برنامه سازانی نیز وجود دارند که اپلیکیشن‌ها را طوری تنظیم می‌کنند که به دسترسی به اطلاعات وسیعی از کاربران احتیاج داشته باشند. این برنامه سازان همان افرادی هستند که بیشتر از سایرین از این قابلیت جدید اپل شکایت داشته و با آن مخالفت می‌کنند. با گذشت زمان، کاربران دیگر تمایلی به استفاده از اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت اپل استفاده نمی‌کنند را نداشته و ترجیح می‌دهند از برنامه‌هایی استفاده کنند که احترام بیشتری برای حریم خصوصی آنان قائل هستند. بنابراین استفاده از این قابلیت اپل، به برنامه سازان کمک می‌کند تا این ارزش و احترام را به مخاطبین خود ثابت کرده و محبوبیت اپلیکیشن‌های خود را افزایش دهند.

 

 

 

قابلیت جدید اپلیکیشن‌های اپ استور، چطور به دارندگان بیزینس کمک می‌کند؟

دارندگان بیزنس‌ها و کسب و کارهای شخصی نیز از این برچسب ایمنی اپلیکیشن‌ها می‌توانند در جهت محافظت از اطلاعات شرکت استفاده کنند. بدین صورت که، اطلاعات درج شده بر روی برچسب ایمنی، کامپیوتر، لپ تاپ و هر دستگاه دیگری را که اطلاعات شرکت را در خود ذخیره کرده‌اند، از دسترس و حمله هکرها محافظت می‌کند.

 

 

 

موافقان و مخالفان طرح جدید برچسب مواد غذایی اپل

کمپانی‌ها‌ و بیزینس‌هایی که از اطلاعات کاربران به عنوان یک منبع درآمد استفاده نمی‌کنند، از این قابلیت بسیار استقبال کرده و از آن در جهت بهبود کیفیت خدمات و همچنین رضایت مخاطبان خود بهره می‎‌برند. به عنوان مثال، موسسه موزیلا، که یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین مرورگرها در دنیا می‌باشد، در سال 2019 به اپل پیشنهاد کرد که با ریست کردن خودکار و مداوم IDFA کاربران در گوشی‌های آیفون، از حریم شخصی کاربران محافظت شود. IDFA که سرواژه عبارت Identifier for Advertisers می‌باشد، قابلیتی است که با آن تمامی فعالیت‌های کاربران رصد شده و براساس آن، مخاطبان هدف هر تبلیغ مشخص می‌شود. بدین صورت تبلیغی که متناسب با علایق هر کاربر می‌باشد، برای او ظاهر می‌شود. در اوایل سال 2020، اپل حتی از این پیشنهاد موزیلا فراتر رفته و به کاربران خود اعلام کرد که قصد دارد تا با غیرفعال کردن IDFA، از حریم شخصی میلیون‌ها کاربر در فضای مجازی محافظت کند. در همین راستا، موزیلا اکنون کمپینی راه اندازی کرده است تا با جمع آوری امضای کاربران، حمایت خود را از این طرح اپل نشان دهد.

 

 

 

طرح برچسب امنیتی، راهی است برای اپل که خود را بار دیگر به عنوان مدافع حریم شخصی کاربران معرفی کند. اما این طرح، باعث به وجود آمدن درگیری‌هایی بین شرکت اپل و سایر شرکت‌های بزرگ دیگر گردیده است. به عنوان مثال، فیسبوک که یکی از منابع درآمدزایی اصلی آن تبلیغات می‌باشد، از IDFA برای دنبال کردن فعالیت‌های کاربران استفاده کرده و این اطلاعات را با تبلیغ مورد نظر مطابقت می‌دهد. در نتیجه کاربر تبلیغی را بر اساس علایق خود مشاهده کرده و اقدام به خرید محصول و یا خدمات می‌کند. در پی مطرح کردن قابلیت برچسب مواد غذایی توسط اپل، فیسبوک اعلام کرده است که شرکای تبلیغاتی او با این طرح جدید به شدت با مشکل مواجه می‌شوند. هر چند که با این اعلامیه‌ی فیسبوک، اپل از موضع خود کوتاه نیامده و به تبلیغ این طرح ادامه داده است، اما اجرایی شدن آن را به وضوح به تعویق انداخته است.

 

 

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: اپل , آیفون , اپ استور , امنیت اطلاعات کاربران , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

احمد رحمانیان علاوه بر اعلام بازدید محسوس و یا نامحسوس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دفاتر ارتباطی که به فروش سیم کارت مشغول هستند، خبر از اقدامی دیگر برای حفظ امنیت و مبارزه با تخلفات سیم کارتی داد. او افزود از خردادماه سال 1400، احراز هویت برای دریافت سیم کارت به شیوه بیومتریک انجام می‌شود.

 

 

 

هنگامی که سیم کارت خود را به شخص دیگری واگذار می‌کنید و یا بر اثر عدم استفاده مداوم از آن، اپراتور مربوطه سیم کارت را برای شما غیر فعال کرده و به شخص دیگری واگذار می‌کند، زمینه برای وقوع بسیاری از جرایم از طریق این سیم کارت‌ها فراهم می‌شود. در پی افزایش جرایمی که از طریق سیم کارت‌های بدون هویت و یا با هویت جعلی در کشور انجام شده است، احمد رحمانیان معاون دادگستری تهران، خواستار تعیین تکلیف این سیم کارت‌های بدون هویت شده و با ذکر جلسه‌ای بین دادستانی تهران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: بسیاری از افراد سودجو و کلاهبردار، با استفاده از این سیم کارت‌های واگذار شده بدون فاش شدن هویت خودشان، مرتکب جرایم اینترنتی شده و با حقه‌هایی مردم را پای عابربانک‌ها می‌کشانند. در این راستا در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت ارتباطات تصمیم و تدابیری اتخاذ شده است.

 

 

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ افرادی که مایل هستند تا نسبت به افزایش امنیت سیم کارت خود و جلوگیری از وقوع جرایم سیم کارتی اقدام نمایند، می‌توانند به شماره ٣٠٠٠١٥٠ پیامکی ارسال کنند تا بدانند چه سیم کارت‌هایی با نام و هویت آنان استفاده می‌شود. سپس در صورت مشاهده سیم کارتی که خود اقدام به خرید و فعال سازی آن نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اولین دفاتر خدمات ارتباطی، سیم کارت مورد نظر را غیر فعال کرده و جلوی ضرر را از همان ابتدا بگیرند، زیرا اگر جرمی با سیم کارتی که به نام فرد است انجام شود، مسئولیت این جرم برعهده او خواهد بود.

 

 

 

معاون دادستان تهران همچنین درباره سیم کارت‌هایی که صاحبان آن فوت کرده‌اند اعلام کرد که هر چه سریع‌تر باید برای تعیین تکلیف و یا غیرفعال نمودن این سیم کارت‌ها اقدام نموده و از درگیر شدن با جرایمی که فرد در مرتکب شدنشان هیچ نقشی نداشته است، جلوگیری نمایند.

 

 

 

اقدام دیگری که می‌توان برای در امان ماندن از کلاهبرداران و سودجویان انجام داد، این است که قبل از واگذاری سیم کارت خود، تمامی حساب‌هایی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارید را به طور کامل حذف و یا غیر فعال نمایید تا کسانی که سیم کارت به آن‌ها واگذار می‌شود، فرصت انجام هیچ‌گونه سوء استفاده از این حساب‌ها را نداشته باشند. بدین ترتیب می‌توانید امنیت خود را در فضای مجازی، پس از واگذاری سیم کارت، تضمین نمایید.

 

 

 

هم اکنون تصمیمی بابت استفاده از رمز یکبار مصرف (OPT که مخفف عبارت One Time Password می‌باشد) برای احراز هویت خریداران سیم کارت اتخاذ شده و تمامی اپراتورها ملزم به استفاده از این روش می‌باشند. پیمان قره داغی، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده، در ضمن اعلام روش رمز یکبار مصرف به عنوان یک مسکن که تنها برای مدتی می‌تواند جلوی وقوع جرم را بگیرد، عنوان کرد که در چند ماه آینده احراز هویت برای خرید سیم کارت با استفاده از کارت ملی هوشمند و به صورت بیومتریک انجام می‌شود. این بدان معناست که تأیید هویت هر فرد با استفاده از ویژگی‌های بیولوژیکی منحصر به فرد او انجام می‌پذیرد. روش بیومتریک در واقع برای افرادی صدق می‌کند که برای اولین بار اقدام به خرید سیم کارتی از یک اپراتور کرده و اصطلاحا سیم کارت اولی نامیده می‌شوند.

 

روش بیومتریک برای احراز هویت افراد، تعداد تخلفاتی که از طریق سیم کارت انجام صورت می‌پذیرند را به حداقل رسانده و فضایی امن و مطمئن برای کاربران و خریداران سیم کارت ایجاد می‌نماید.

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: سیم کارت , خرید سیم کارت , فروش سیم کارت , احراز هویت , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

آلکاتل مدل 4:

رادوسلاو مینکوف درباره تجربه خود چنین می گوید: "در سال 2016 گوشی موبایل آلکاتل مدل 4 که بهترین مدل آلکاتل بود را به شوق امکانات ویژه‌ی آن مانند نمایشگر با فناروری AMOLED، بلندگوی استریو، فست شارژر و از همه مهم‌تر هدست واقعیت مجازی خریداری کردم. دو دکمه‌ی روی هدست که پس از یک روز استفاده از کار افتادند. دوربین آن نیز در هنگام ضبط ویدئو با کیفیت 4K و یا حتی 1080p به شدت داغ می‌کرد. در کنار این‌ها، هیچ‌گاه آپدیت اندورید 7 که قولش را به کاربران داده بودند، منتشر نشد. وقتی که این عیوب و نواقص را در تلفن همراه خودم مشاهده کردم، تازه آن جا بود که فهمیدم هیچ کانال پشتیبانی‌ای برای آلکاتل وجود ندارد که بتوانم مشکلات خود را به آن جا گزارش دهم. تازه! من ورژن اروپایی گوشی موبایل آلکاتل مدل 4 را خریدم که تفاوتش با ورژن آمریکایی آن، نداشتن قفل اثر انگشتی بود. نکته این جا است که من این دستگاه را به دلار آمریکا خریداری کردم، در حالیکه امکانات ورژن آمریکایی آن را نداشت. فردی که گوشی موبایل را به او فروختم پس از مدتی به من گفت که موبایلش چند بار در طول روز داغ می‌کند و خاموش می‌شود. این تجربه ناخوشایندی بود که از خرید یک تلفن همراه داشتم."

 

 

سامسونگ گلکسی اس 3 مینی:

ایسکرا پترووا درباره تجربه داشتن یک تلفن همراه بد می‌گوید: " سامسونگ گلکسی اس مینی اولین گوشی موبایل هوشمندی بود که خریده بودم و خیلی هیجان داشتم. اما پس از مدت کمی، مجبور بودم هر روز آن را به تعمیراتی‌های تلفن همراه ببرم تا مشکل شارژ نشدنش را برایم درست کنند. بعد از مدتی هم صفحه لمسی آن از کار افتاد. تمامی این بدبیاری‌ها زمانی بود که من قبل از سامسونگ از گوشی ‌های نوکیا استفاده می‌کردم و به مقاوم بودن آن‌ها در برابر افتادن و ضربه عادت داشتم. به همین خاطر تجربه سختی برای من بود. بعد از بارها تعمیر کردن گوشی، بالاخره بعد از 6 ماه در گوشه کشو قرارش دادم تا گوشی موبایل دیگری تهیه کنم. از تمامی محصولات سامسونگ دلسرد شده بودم، اما از طرفی هم نمی‌توانستم موبایلم را دور بیندازم."

 

 

 

سونی اکسپریا :Z2

 

جاشوآ سوینگل نیز تجربه خود را با ما این طور به اشتراک می‌گذارد: " زرق و برق‌های سونی اکسپریا Z2 در تبلیغاتش مانند دوربین 20.7 مگاپیکسلی، ضد آب و گردو خاک بودن و عکس زیبای آن در تبلیغ، من را در دام خریدن این گوشی موبایل انداخت. دوربین آن بسیار کند و خسته کننده بود. تنها 16 گیگابایت حافظه داخلی داشت که من را مجبور می‌کرد به طور مداوم برنامه‌ها را پاک و گوشی را خالی کنم. برخلاف الان که سامسونگ به منتشر کردن سریع آپدیت‌هایش معروف است، در آن زمان‌ها، هفت یا هشت ماه طول می‌کشید تا سیستم خود را آپدیت کند. من این گوشی موبایل را به مدت دو سال نگه داشتم و در طی این مدت همیشه ازش متنفر بودم و به خودم قول دادم که دیگر هرگز از محصولات سونی خرید نکنم."

 

 

 

نوکیا 9 پیورویو:

جورجی زارکوف تجربه خود را این طور با ما در میان می‌گذارد: " بدترین تلفن همراهی که من تا به حال داشته‌ام نوکیا 9 پیورویو است. در ابتدا مشکلات زیادی با نرم افزارها داشتم که تصور می‌کنم به خاطر نو و تازه بودن مدل بود. البته که این موضوع چیزی را از بد بودن این تلفن همراه عوض نمی‌کند. نه تنها هیچ کدام یک از پنج دوربینی که برای دستگاه کار گذاشته‌ بودند به دردم نخورد، بلکه در حین استفاده از آن، دوربین از کار می‌افتاد. طراحی خود گوشی موبایل هم اصلا دلچسب نبود. هر چند آپدیت‌های بعدی نوکیا، مشکل نرم افزاری آن را رفع کردند. اما به نظرم نوکیا 9 پیورویو برای تبدیل شدن به یک گوشی موبایل خوب هنوز خیلی جای کار دارد."

 

 

 

طراحی‌های آزمایشی تلفن های همراه:

ویکتور هریستوف نظری متفاوت درباره تجربه بد از گوشی های موبایل ارائه می‌دهد: " این روزها موارد نادری هستند که مدل جدید یک گوشی موبایل بد و نامطلوب از آب دربیاید. به نظر من نارضایتی کاربران از تلفن های همراه خود، یک دلیل دارد و آن هم طراحی‌های آزمایشی گوشی های موبایل می‌باشد. همه ما استفاده از اجناس جدید و نو را دوست داریم. اما این درمورد گوشی موبایل برای بسیاری از افراد دلسردکننده بوده است. مثلا گوشی موبایل ال جی وینگ بر خلاف ظاهر خوبی که دارد، بسیار بزرگ و حجیم بوده و کار کردن با آن سخت است. یا گلکسی زد فولد 2 با وجود امکانات ویژه‌ای که دارد، سنگین و البته ناکارآمد برای کاربران است. مثال‌های زیادی از تلفن های همراه با شکل‌های عجیب مانند قطعه قطعه بودن صفحه، نمایشگر سه بعدی، موبایلی با ابعاد بسیار ضخیم، اندازه بیش از اندازه کوچک و یا تلفن همراهی شبیه به یک مداد همه انواعی از مدل‌های موبایل هستند که به طور آزمایشی به بازار عرضه شده‌ و باعث دلسردی کاربران شده‌اند. بنابراین آن‌چه که من را دلسرد می‌کند برند و یا مدل خاصی از تلفن همراه نمی‌باشد؛ بلکه رقابت بین شرکت‌هایی است که سعی در منتشر کردن مدلی متفاوت بدون توجه به کارآمدی آن برای کاربران دارند."

 

 

 

بلک بری استورم:

آلان فریدمن: "بعد از OG Apple iPhone، بلک بری استورم دومین گوشی موبایل هوشمندی بود که خریدم. دستگاه از همان ابتدا به طور ناقص لانچ (راه اندازی) شد. درنهایت با به روزرسانی شدن سیستم، دستگاه قابل استفاده شد. اما انتظارات من هیچ گاه از مدل استورم برآورده نشد."

 

 

 

پدفون ایسوز 2:

نیک تودوروف چنین درباره تجربه خود می‌گوید:" 6 سال پیش یک پدفون ایسوز خریدم که به داک تبلت متصل می‌شد. در ابتدا وسیله‌ی جالبی به نظر می‌رسید و همه دوستانم ازم درمورد این که کجا می‌توانند چنین چیزی تهیه کنند سوال می‌کردند. اما قسمت سخت افزاری محصول تا حد زیادی عیب و ایراد داشت. قسمت جلویی گوشی موبایل به خاطر گذاشتن و برداشتن مکرر آن در پدفون خط و خش برداشت. از به سرعت تمام شدن شارژ داک که بگذریم، باید از گرد و غبار زیادی هم که از طریق جک هدفون وارد گوشی می‌شد صحبت کنم. در نهایت هم این گرد و خاک‌ وارد شده دوربین را از کار انداخت. قاب گوشی موبایل نیز که با چسب متصل شده بود، از بدنه جدا شد. در آخر دستگاه را در اینترنت به فردی که به نظر می‌آمد طرفدار سرسخت ایسوز باشد فروختم."

 

 

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: گوشی موبایل , تلفن همراه , تلفن هوشمند , بدترین ها , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

رایتل همواره با عرضه کردن خدمات مورد نیاز و پیشنهادات شگفت انگیز در مناسبت‌های خاص و مهم، سعی در افزایش هر چه بیشتر محبوبیت و کاربران این اپراتور داشته است. این پیشنهادها نیاز بسیاری از کاربران را تامین می‌نمایند. طولانی‌ترین شب سال ارزش خاصی برای ایرانیان دارد و قطعا شب یلدا فرصت مناسبی برای ارائه پیشنهادها و تخفیفات ویژه است. بنابراین برای شب یلدا سال 99 که آخرین یلدای دهه قرن 13 شمسی می‌باشد، رایتل فرصت را غنیمت شمرده و طرحی با عنوان "یلدای داغ رایتلی" برای کاربران خود تدارک دیده است.

 

 

 

در اواسط سال 1390 بود که اپراتوری با شعار "زندگی در دستان شما"، فعالیت خود را شروع کرد و در کنار دو اپراتور سراسری دیگر، ایرانسل و همراه اول، قرار گرفت. این اپراتور که هم اکنون با شعار "رایتل، همراه هوشمند" در حال فعالیت می‌باشد، اولین ارائه دهنده سیم کارت نسل سوم در ایران به شمار می‌رود. رایتل با پیش شماره‌های 0929، 0921 و 0922 با ارائه خدماتی از قبیل تماس صوتی، تماس تصویری (برای کاربران ویژه)، اینترنت نسل 4 تا سرعت 17 مگابایت، پیامک، راینواز و آوا و نما، توانست تا بهمن سال 1398 تعداد مشترکین خود را به حدود 10 میلیون نفر برساند. لوگوی این برند از سه دایره تشکیل شده است که نشانه همان نسل سوم بودن تلفن ‌های همراه می‌باشد.

 

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ رایتل به مناسبت طولانی‌ترین شب سال هدایای ویژه‌ای برای کاربران خود درنظر گرفته است که شامل یک جایزه 50 میلیون تومانی برای یک نفر و پنج جایزه 5 میلیون تومانی برای پنج نفر می‌باشد.

 

 

 

شرایط شرکت در این طرح ویژه به شرح زیر است:

 

اولین شرط شرکت در این طرح، داشتن سیم کارت رایتل می‌باشد. چنانچه از سیم کارت رایتل استفاده نمی‌کنید، می‌توانید در طرح سیم اولی‌ها ثبت نام کرده و خدماتی نفیس مانند مکالمات رایگان و نامحدود درون شبکه‌ای و 6 گیگابایت اینترنت به مدت 6 ماه دریافت کنید.

از اول تا 28 آذر 1399، فرصت دارید تا عدد 1 را به شماره 204040 پیامک کنید تا حضور شما در قرعه کشی ثبت شود.

در این مدت هر تراکنشی از جمله افزایش اعتبار، خرید بسته‌های اینترنتی و پرداخت قبض که انجام می‌دهید، امتیازاتی را برای قرعه کشی کسب می‌کنید.

هر 1000 تومان تراکنش، یک امتیاز محسوب می‌گردد.

هر چقدر تعداد تراکنشات شما بیشتر باشد، شانس برنده شدن‌تان نیز افزایش می‌یابد.

 

 

در تاریخ 30 آذر 99، کدهای قرعه کشی برای عزیزانی که در بازه زمانی 1 تا 28 آذر به شماره 204040 عدد 1 را فرستادند، ارسال می‌گردد. سپس در همان روز قرعه کشی از بین این مشترکین انجام شده و اسامی برندگان نهایی اعلام می‌شوند. برای پیگیری قرعه کشی طرح یلدای داغ رایتلی، به صفحه اینستاگرام @Rightelpr سر بزنید و از طریق پخش زنده آن، در جریان قرعه کشی قرار بگیرید.

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: رایتل , سیم کارت رایتل , طرح یلدا , یلدای داغ رایتلی , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

برای فعال کردن بسته‌های 50 گیگابایتی مخصوص فرهیختگان، کافی است تا وارد وب‌ سایت رسمی رایتل شده و در قسمت محصولات، گزینه سایر را انتخاب کنید. برای استعلام از تاریخ انقضای کد ارغوان خود، بر روی گزینه "مشاهده تاریخ اعتبار کد ارغوان" کلیک کنید. با انتخاب گزینه "خرید بسته با کد ارغوان" بسته 50 گیگابایتی فرهیختگان را فعال نمایید. به طوری که ابتدا به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن باید شماره تلفن رایتل خود را وارد کرده و پس از ثبت کد امنیتی، بر روی گزینه جستجو کلیک کنید. بعد از آن، در فیلد مربوطه شناسه هدیه که همان کد ارغوان می‌باشد وارد کرده و پس از کلیک بر گزینه بررسی، بسته اینترنتی دلخواه خود را انتخاب کنید. یک فاکتور که کد تخفیف بر آن اعمال شده است به شما نمایش داده می‌شود. آن را تائید نمائید. حال بسته 50 گیگابایت اینترنت مخصوص فرهیختگان برای شما فعال شده و تا مدت زمان یک سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

اپراتور رایتل به منظور تسهیل ارتباطات مشترکین در شرایط و اوضاع نابسامان کرونا، طرحی ویژه ارائه داده است. این اپراتور که در اوایل ورود ویروس کرونا به کشور، تمامی تماس‌های درون شبکه‌ای رایتل را رایگان کرده بود، این بار با در نظر گرفتن هدیه اینترنت رایگان کوشیده است تا حس وظیفه شناسی خود را در قبال مردم کشورمان نشان دهد. در این روزهای خانه نشینی، اینترنت یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی و انجام کارهای مختلف مانند کسب درآمد، تحصیل، ورزش، سرگرمی و غیره به شمار می‌رود.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ رایتل برای جلب رضایت هر چه بیشتر مخاطبین قدمی برداشته و طرحی را با عنوان 50 گیگابایت اینترنت همراه برای فرهیختگان اجرا کرده است. این طرح همگانی بوده و علاقمندان برای فعالسازی آن به شرایط خاصی نیاز ندارند و تنها با دریافت کد ارغوان از طریق پیامک، می‌توانند هدیه بسته مصرفی ۵۰ گیگابایتی یک‌ ساله خود را فعال کنند.

کسانی که در حال حاضر از سیم کارت رایتل استفاده می‌کنند، تا پایان سال 99، فرصت دارند تا وارد این طرح شده و از 50 گیگابایت اینترنت همراه رایتل برخوردار شوند. اگر هنوز از سیم کارت رایتل استفاده نمی‌کنید و مایل به استفاده از بسته اینترنتی فرهیختگان هستید، با تهیه رایکد و یا رایکارت که یک کارت خرید با قابلیت تا 100 درصد تخفیف می‌باشد، می‌توانید به خرید سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل اقدام نموده و در طرح 50 گیگابایت اینترنت برای فرهیختگان شرکت کنید.

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: رایتل , سیم کارت , سیم کارت رایتل , طرح فرهیختگان , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

شاتل موبایل اپراتور نسل جدید تلفن همراه با پوشش سراسری 3G و 4G است که همواره تلاش کرده با ارائه خدمات منحصر به فرد، تجربه‌ی لذت بخش و متمایزی را در استفاده از سیم‌ کارت ‌های خود برای مشترکین فراهم کند. این اپراتور در سال 96 شروع به کار کرده و با ارائه طرح های جذاب و خدمات با کیفیت توانسته شهرت و محبوبیت بالایی پیدا کند.

 

شاتل موبایل اعلام کرد تا 15 آذر و پایان دوره قرنطینه برای تسهیل و کاهش هزینه‌های دورکاری و استفاده افراد از اینترنت به منظور سرگرمی، بسته های خرید اینترنت 3G و 4Gبا قیمت ویژه در اختیار مشترکین قرار میدهد. این طرح با نام "بسته آغازین در خانه بمانیم" اجرا شده و بدون تغییر در قیمت، حجم ترافیک بیشتری در اختیار مشترکین جدید سیم کارت ها قرار می دهد.  

 

 

 

به نقل از پیگاه خبری رندباز؛ شاتل موبایل علاوه بر بسته‌های خرید اینترنت 3G و 4Gباقیمت ویژه، 4 نوع بسته افزایشی اینترنت مختص دوران قرنطینه با قیمت هایی کمتر از حالت عادی، هم برای مشترکین جدید و هم برای مشترکین قدیمی ارائه میدهد.

 

 

 

شاتل موبایل قبل از این هم در زمینه بهینه‌سازی خدمات غیرحضوری در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا فعالیت‌هایی انجام داده که شامل موارد زیر می‌شود:

 

 

 

1. اهدای بسته های اینترنتی به معلمان و اساتید

 

2. ثبت نام اینترنتی سیم کارت

 

3. عرضه سیم کارت سازمانی با قابلیت ایجاد کانال ارتباطی سریع با قیمت مناسب و امنیت بالا بر مبنای راهکار APN\VPN

 

 

 

شاتل موبایل اپراتور جدید تلفن همراه با پوشش 3G\4G-LTE در سراسر کشور است که با پیش شماره 0998 و کد یک، سیم کارت در اختیار مشترکین قرار میدهد. این شرکت برای اولین بار فن‌آوری سیم کارت هوشمند را در بازار معرفی کرده است که بر اساس آن سیم کارت به صورت خودکار و هوشمند بهترین آنتن و پوشش دهی شبکه را انتخاب میکند.

 

در صورت علاقه، میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این اپراتور همراه به سایت رسمی شاتل مراجعه کنید و یا از طریق شماره 09981000000 با کارشناسان فروش شاتل ارتباط برقرار کنید.

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: شاتل موبایل , اینترنت , سیم کارت , کرونا , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

کمپانی اپل iOS 14 را با قابلیتی بسیار کاربردی به کاربران خود عرضه کرده است. ویژگی Back Tap که از طریق منوی Accessibility در قسمت تنظیمات فعال می‌شود، پنل پشتی را به ضربه حساس می‌کند.

سیستم عامل iOS از زمان عرضه اولین آیفون ها همواره به دنبال ایجاد فضایی کارآمد و کاربرپسند بوده است. این سیستم عامل اگرچه تفاوت‌های زیادی با اندروید دارد که شاید بعضی فعالیت‌ها را برای کابران آیفون سخت کند، ولی بسیاری از میانبرها و ویژگی‌های به کار رفته در آن، به کار سرعت بخشیده و تجربه کاربری دلپذیرتری را ممکن می‌سازند.

استفاده از پنل پشتی به منظور خلق میان‌بر ایده جدیدی نیست و پیش تر، در بعضی گوشی های اندرویدی شاهد آن بوده‌ایم، ولی نحوه به کارگیری آن تفاوت‌هایی داشته است. به طور مثال در برخی از گوشی های هواوی پنل پشتی به لمس حساس می‌باشد. هرچند حساسیت به لمس بسیار کاربردی‌ست، ولی ضریب خطای بالایی دارد که در iOS جدید شاهد این خطا نیستیم. همچنین در بعضی از گوشی های سامسونگ، تنها نقطه ای خاص در پنل پشتی به لمس حساس است، ولی در سیستم عامل جدید اپل تمامی پنل پشتی توانایی پذیرش ضربه را دارد.

اپل سیستم Back Tap را هوشمند طراحی کرده است، به طوری که این سیستم می‌تواند ضربات عمدی و غیرعمدی را تا حدی از یکدیگر تشخیص بدهد. اپل همچنین دست کاربران را برای شخصی‌سازی Back Tap باز گذاشته است. این سیستم به دو صورت دو ضربه ای و سه ضربه ای فعال می‌شود و کاربران می‌توانند میان‌بر مورد نظرشان را انتخاب کنند و یا تغییر دهند. آیفون 8 به بعد از این ویژگی حمایت می‌کنند.



:: برچسب‌ها: آیفون , اپل , بک تپ , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

سامسونگ که همیشه طراحی‌های جدیدی در آستین خود دارد، سال 2011 دستگاهی که میتوان گفت نمونه ادغام شده موبایل و تبلت بود را به بازار عرضه کرد. این دستگاه فبلت نام گرفت، یعنی موبایل (فون) به علاوه تبلت. Galaxy Note اولین فبلت تولید شده در دنیا به شمار می‌رود. گلکسی نوت از قلم لمسی حمایت کرده و اندازه‌ای 5.3 اینچی داشت. مهمترین علت محبوبیت این سری احتمالا پشتیبانی از قلم لمسی است که برای طراحان و افرادی که با ابزارهایی نظیر فتوشاپ کار میکنند وسیله‌ای بسیار کاربردی‌ست. با همه اینها و با وجود فروش عالی Galaxy Note 20، ساسمونگ ظاهرا تصمیم به قطع تولید سری گلکسی نوت گرفته است. آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که سامسونگ برنامه‌ی جدی برای نسل جدید سری نوت نداشته، و ممکن است Galaxy Note 21 هرگز به مرحله طراحی و تولید نرسد. به احتمال قوی سامسونگ تمرکز خود را بر گوشی‌های سری فولد متمرکز خواهد کرد و سری گلکسی اس جایگزین سری نوت خواهد شد.

با توجه به اینکه سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی نوت را همیشه نیمه دوم سال میلادی راهی بازار می‌کند، می‌توان انتظار داشت که این کمپانی از چندماه زودتر کارکردن بر نسل بعدی سری نوت را آغاز کند. اساسا شرکت‌های مختلف همیشه از چند ماه یا حتی چند سال قبل برای ساخت گوشی موبایل جدید برنامه‌ریزی می‌کنند، ولی طبق اخباری که از افشاگران کمپانی سامسونگ به گوش می‌رسد این کمپانی ظاهرا هنوز برنامه‌ای برای نوت ۲۱ ندارد. البته این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ هنوز تصمیم جدی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱ نگرفته باشد.

علاوه بر مطالب فوق، انتشار خبر دیگری به شایعه متوقف شدن سری نوت دامن زد. مکس وین‌باخ که سابقه چشمگیری در افشاء اخبار سامسونگ دارد، به تازگی لیستی از گوشی‌هایی که سامسونگ در سال 2021 عرضه خواهد کرد منتشر کرده و در این لیست، نامی از گلکسی نوت به چشم نمی‌خورد. همچنین گفته شده که گلکسی اس ۲۱ اولترا قرار است جایگزین سری نوت شود. چند روز پیش شایعه‌ای منتشر شده که گلکسی اس ۲۱ اولترا از قلم سری نوت پشتیبانی می‌کند. منتشر شدن چنین اخباری باعث شده است به آینده سری نوت امیدوار نباشیم.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: سامسونگ , گلکسی نوت , گوشی موبایل , فبلت , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()