چرا سیم کارت دانش‌آموزی راه اندازی نشد؟
نوشته شده توسط : امیررضا

 

با  همه‌گیرشدن ویروس کرونا، الزام خانه‌شینی و حفظ فاصله اجتماعی، بسیاری از فعالیت‌های روزانه مردم، اعم از آموزش، کار، حمل و نقل، خرید، تفریحات و ... به صورت مجازی و با کمک اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مخصوص انجام می‌شود. در پی افزایش حجم اینترنت مصرفی برای آموزش کودکان و نوجوانان و بالا رفتن احتمال به دام افتادن در جرایم اینترنتی، دسترسی به محتواهای نامربوط و به‌وجود آمدن فضایی ناامن برای دانش آموزان، از توزیع سیم کارت‌های شاد سخن به میان آمد. محمود حبیبی، مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش، در تابستان 99 خبر از آغاز فرایند تولید این سیم کارت‌ها داد. قیمت تعیین شده برای سیم کارت های شاد برابر با قیمت سیم کارت های ایرانسل، همراه اول و رایتل بوده و کاربران سیم کارت‌های این اپراتورها، می‌توانستند هر زمان که مایل باشند برای دریافت سیم کارت شاد از اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل اقدام کنند. با این کار امنیت دانش آموزان و همچنین معلمان گرامی در فضای مجازی حفظ شده و هدف اصلی که همان رشد و آموزش می‌باشد، محقق می گردد. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ وجود محدودیت‌هایی برای سیم کارت شاد و همچنین مخالفت‌های برخی مسئولان، مانع از راه‌اندازی سیم کارت شاد گشت. حسن الحسینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، در رابطه با پروژه سیم کارت‌های شاد توضیح داد: 10 درصد از تبلت‌ها که جهت استفاده از پلتفرم‌های آموزش آنلاین در دسترس کودکان و نوجوانان قرار دارد، متعلق به افراد دیگری بوده و دانش آموزان مالکیتی بر آن‌ها ندارند. این موضوع زمینه مخالفت بسیاری از مسئولان را با این طرح فراهم نموده است.

الحسینی در رابطه با امنیت سیم کارت شاد افزود: از آن جایی که ورود به شبکه شاد از طریق احراز هویت افراد انجام می‌پذیرد، راه را بر تخلفات و کلاهبرداری‌ها نیز می‌بندد. بر همین اساس، ما مدعی هستیم که فضای شبکه شاد، یک فضای ایمن، خاص و سالم می‌باشد.

سیم کارت شاد، به طور ویژه برای استفاده دانش آموزان و با هدف کمک به آن‌ها در زمینه‌ی آموزش‌ آنلاین تهیه شده است. این سیم کارت‌ با داشتن فضای کنترل شده و طبق سیاست‌های اداره آموزش و پرورش، محتوای ایمن را برای دانش آموزان فراهم نموده و از دسترسی آن‌ها  به محتوای نامناسب جلوگیری می‌کند. اما این ایده همواره منتقدان بسیاری داشته است. از تابستان سال 99 که طرح  سیم کارت شاد ارائه شد و برای ارائه به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید آماده گردید، همواره با چالش‌های فراوانی رو به رو بوده است.

 

 







:: برچسب‌ها: سیم کارت , خرید سیم کارت , فروش سیم کارت , سیم کارت دانش آموزی , سیم کارت شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: